Här finns ett antal dokument som framför allt vänder sig till föräldrar på skolan.
Enligt skollagen, ska det finnas uttalade rutiner för att framföra
synpunkter eller klagomål som rör vår verksamhet. Huvudmannen (styrelsen) ska
ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen.
Inom Borns friskola ser vi synpunkter och klagomål som en del i
vårt kvalitetsarbete.
Dina synpunkter är därför viktiga som hjälp att förbättra verksamheten. Synpunkter och klagomål kan framföras av såväl interna som externa intressenter.
Har du synpunkter eller klagomål? Mejla till styrelsen@bornsfriskola.se och berätta om dina synpunkter. Vi kommer att bekräfta att vi tagit emot dem, och därefter skyndsamt utreda klagomålet innan vi återkopplar till anmälaren. Detta enligt det som åligger styrelsen som huvudman, enligt 8§ i SFS2022-940.
Styrelsen för Borns friskola
© 2019. Allt material på denna webbsida är skyddat enligt lagen om upphovsrätt.